– En god Site Manager forventer alltid det uventede, sier Helene Husmo.

Hun har vært utleid fra Toma til Volvo Car Norway som Site Manager i ett år. På det året har hun blitt en uvurdelig kollega – og ble til og med nylig anerkjent som månedens kollega.

Begrunnelsen fra Volvo Car Norway er at Helene alltid er proaktiv og løsningsorientert, og at hun strekker seg langt for at alle skal trives på jobb.

– Humøret til Helene er alltid på topp, og det er aldri et nei å få, skryter Volvo-gjengen.

Må se behovene før de oppstår

– Det er ingen dag som er lik som Site Manager. Jeg vet aldri hvilke utfordringer som møter meg når jeg går inn døra, sier Helene.

Som Site Manager har hun ansvar for at alt går som det skal hos Volvo Car Norway. Det betyr at hun har ansvar for alt fra sikkerhet, kurs, gjester og ulike leveranser til å ta i mot post , håndtere fakturaer, booke møter og bestille kaker når noen har bursdag. Mest av alt gjøre at alle trives og kan gjøre sin jobb best mulig.

Helene er klar på hva som kreves for å lykkes som Site Manager.

– Jeg må se behovene til kollegaene mine før de oppstår. Det kan være å strø salt så ingen faller på vei inn døra eller å høre om noen trenger å delegere fra seg oppgaver til meg for å få en bedre dag, sier hun.

– Du må heller aldri undervurdere verdien av et enkelt «hvordan går det?» til en kollega, poengterer hun.

Les mer om kontortjenester fra Toma

Skikkelig blåmandag

Tidligere i vinter hadde Helene en ekstra uforutsigbar dag på jobb. På grunn av en ispropp kom smeltevann fra takterrassen inn på kontoret og det var store oversvømmelser både i første og andre etasje.

– Alarmen ulte da jeg kom inn mandagsmorgen, og det rant vann fra taket, forteller Helene.

Helene og direktør i Volvo Car Norway, Rita Broch, tok raskt grep sammen med de andre som kom tidlig på jobb og reddet møbler og elektrisk utstyr fra det rennende vannet. Helene varslet også kantineansvarlig og rengjøringsmedarbeider. Resten av VCN-kollegaene ble bedt om å ta hjemmekontor mens arbeidsplassen ble sikret.

– Det er viktig å kunne ta egne avgjørerelser i rollen som Site Manager. Mine gode kollegaer hos Volvo Car Norway gjør meg trygg på egen dømmekraft, noe som kom spesielt godt med akkurat denne mandagen, sier hun.

Portrett av en smilende Site Manager, Helene Husmo, foran en hvit Volvo EX30.

TAR ANSVAR: Helene er alltid i forkant av situasjoner som oppstår på Volvo-kontoret.

– Godt å ha Toma i ryggen

Selv om hun er en fullverdig kollega hos Volvo Car Norway, er Helene fornøyd med å være ansatt og utleid fra Toma.

– Det er godt å ha Toma i ryggen. Skjer det en krise, eller det oppstår en ny situasjon vet jeg at jeg kan ringe Toma-kollegaer som har mer erfaring for å få veiledning, sier hun.

Helene er heller ikke den eneste Toma-ansatte i lokalene til Volvo Car Norway. Både kantineansvarlig og renholder er også fra Toma.

– Flere av mine kollegaer i VCN dropper faktisk hjemmekontor fordi de gleder seg sånn til den gode lunsjen i kantinen som Jurairat fra Toma lager. Uten henne og renholderen vår Inna som også er fra Toma hadde ikke min hverdag gått rundt, sier hun.

– Jeg er stolt av å være en del av Toma-gjengen, i tillegg til å være en viktig og verdsatt medarbeider hos Volvo Car Norway, avslutter månedens kollega, Helene.

 

Vil du også jobbe i Toma?

Les mer her og se våre ledige stillinger